Dit jaar wordt het 35-jarig bestaan van Accombis gevierd. Voor deze gelegenheid laten we de medewerkers eens aan het woord. Hoe kijken zij terug, hoe zien ze de toekomst en wat zijn de memorabele momenten van ons gezellige bedrijf?

Accombis in één woord omschreven

Op de vraag hoe het kantoor in één woord omschreven kan worden, komt ‘gemoedelijk’ het vaakst naar voren. Al wil Annemie daar graag ‘ontspannen’ aan toevoegen “Behalve in de BTW maand. Dan zijn Karin en ik alleen gefocust op het werk en hebben we het héél druk”. De medewerkers koppelen gemoedelijkheid aan professionaliteit en dat is de perfecte combinatie gebleken voor de klanten. Samenwerking staat volgens Boudewijn voor Accombis. “Zowel met klanten als onderling is samenwerking nodig en optimaal.”

We vroegen naar de meest memorabele momenten. Daar kwamen een paar mooie anekdotes naar voren

Karin komt nog uit de tijd van de typmachines (jaja, mét carbonpapier). Ze was blij dat de computers hun intrede deden want dat maakte het werk een stuk makkelijker. “Ja, als je er dan tenminste aan het eind van een grote jaarrekening aan denkt om het document op te slaan.” Gebeurde maar één keer, toen was de les geleerd.
Bij diverse medewerkers komen de feestjes, etentjes en uitstapjes naar voren als blijvende herinnering. Sheila was onder de indruk van het feestje bij een relatie waar een keur aan Nederlandse artiesten voorbijkwam. “Leuk om een keer mee te maken.”

Simone geniet vooral van de uitjes, de etentjes en de gezamenlijke lunches: “En natuurlijk van het jaarlijkse bloemetje op Nationale Secretaressedag en de attentie op je verjaardag. Nooit wordt een speciale dag vergeten en dat doet goed.”

Wat Hetty als prettig ervaart is het vertrouwen dat ze van klanten krijgt. “Soms zit je alleen bij een bedrijf te werken, daar spreekt vertrouwen uit en dat voelt goed”. Volgens Boudewijn moet het meest memorabele nog komen: de zomerborrel bij Guus Meeuwis.

Niemand kan in de toekomst kijken, toch vroegen we onze medewerkers dat te doen

Iedereen is het erover eens dat digitalisering nog een veel grotere rol gaat spelen, maar dat mensenwerk altijd nodig blijft. Langzaam zal de functie veranderen van uitvoerend naar controlerend, al blijft het adviseren aan klanten altijd maatwerk. Er zal méér thuisgewerkt worden en om het onderlinge contact in stand te houden wordt de maandelijkse bedrijfsborrel ‘verplicht’. Op kantoor zijn vooral flexplekken; er zijn geen papieren dossiers meer, alles is online te raadplegen en dus kun je werken waar je wilt.

Wat het pand betreft: geen aparte radiootjes meer in elke kamer, maar één installatie voor het hele gebouw. Karin is over 25 jaar met pensioen en zit er dan niet meer, alhoewel ze het gevoel heeft bij de inventaris te horen. Ook Boudewijn is ervan overtuigd dat het team veranderd zal zijn, maar de professionaliteit zal blijven.

Het gemoedelijke, Kempische zal blijven, dat zit in het DNA van Accombis en dat is waarom de medewerkers zich er thuis voelen. Onze medewerkers wagen zich nog aan een voorspelling: Ed en Annemie worden super-opa/oma en Sheila denkt dat de zoon van Jeroen (Guus) over 35 jaar aan het roer staat.

We gaan het zien …..