Voordat Rik de Bruijn en Esmee Vermue plannen hadden om cafetaria De Zaak te starten in Hapert, hadden zij een aantal gesprekken met Accombis. Gewoon om volledig geïnformeerd te zijn en niet alleen de focus te hebben op alle voordelen van het ondernemerschap. Ze hebben veel aan die gesprekken gehad en werken nog steeds graag samen met ons kantoor.

Voor- en nadelen op een rij

Rik: “Mijn ouders waren al klant bij Elly en zij adviseerden ons om eerst eens te gaan praten. Als jonge ondernemer zie je alleen de voordelen: winst maken, zelf je tijd indelen en dat soort zaken. Bij Accombis leerde ik dat er ook risico’s en uitdagingen zijn. Zij hebben me een reëel beeld gegeven van het ondernemerschap en de risico’s die daarbij horen. Wij hebben het als erg prettig ervaren en konden op basis van alle info en verwachtingen die we hadden, een bewuste keuze maken om met onze zaak te starten.”

Twee zien meer dan één

De meeste administratieve zaken regelen Rik en Esmee zelf. “We boeken zelf de facturen in, verwerken de bankafschriften en houden de kas bij. De jaarrekening, de aangiftes inkomstenbelasting en omzetbelasting en de loonverwerking liggen bij Accombis. Zij controleren elk kwartaal onze cijfers en sturen een lijstje wat er nog ontbreekt. Fijn, zo’n extra controle. Twee zien meer dan één; het is een geruststellende gedachte dat we alles onder controle hebben. Ook fijn dat we een vaste contactpersoon hebben, die in principe alles van ons en onze zaak weet. Het vertrouwen dat je samen opbouwt, is heel waardevol.”

Altijd snel een antwoord

Rik en Esmee hoeven maar te bellen en ze hebben antwoord op hun vragen. “In het begin kregen we veel ondersteuning om de programma’s te leren kennen en te leren hoe we het best onze administratie konden verwerken. Nu zijn de vragen vaak heel praktisch van aard en het is goed te ervaren dat er altijd snel een antwoord volgt. Ik zeg altijd maar zo: wij weten veel van werken in een cafetaria, Accombis van administratie en belastingen. Ieder doet waar hij goed in is.”

Warm broodje kaas

De dienstverlening blijkt twee kanten op te werken. Rik lacht: “Ja, er worden bij ons regelmatig broodjes besteld voor de lunch bij Accombis. Leuk om hun medewerkers zo beter te leren kennen. Ik weet al dat het favoriete broodje van Elly een warm broodje kaas is. Meer zeg ik niet, ook vertrouwen werkt twee kanten op.”

Groot aanbod

Naast de gebruikelijke friet en snacks heeft De Zaak een groot assortiment broodjes, salades en schotels. “Je wilt iedereen kunnen bedienen en dat doen we met ons aanbod. Ik denk dat we de laatste jaren net zoveel friet als broodjes verkopen. Fijn dat klanten bij ons voor alles terecht kunnen. Net zoals wij bij Accombis voor alle vragen en werkzaamheden op het gebied van onze administratie en belastingen terecht kunnen.”