In 1994 richtte Joop Haenen zijn bedrijf Haenen Onderhoud en Gevelrenovatie op. Door de overname van een houthandel in 2015 zijn de bedrijfsactiviteiten uitgebreid met Haenen Hout- en Plaatmaterialen in Reusel. Bij de overname van de houthandel was Elly Dekkers als adviseur betrokken. Over hoe Accombis sindsdien het bedrijf ondersteunt en begeleidt vertelt Ingrid Haenen, die de administratie verzorgt.

Kun je iets meer vertellen over jullie bedrijf? 

“Haenen Onderhoud en Gevelrenovatie was jarenlang onze hoofdmoot”, vertelt Ingrid. “Het was wel redelijk seizoengevoelig werk, dus Joop is gaan zoeken naar een activiteit voor in de wintermaanden. De overname van een houthandel kwam op ons pad; dat is inmiddels onze voornaamste activiteit geworden. Al onze werkzaamheden zijn ondergebracht in verschillende bv’s.”

Hoe ben je bij Accombis terechtgekomen? 

“Mijn eerste kennismaking met Elly was een jaar of acht geleden. Ik zocht op bepaalde vlakken ondersteuning met de boekhouding en maakte een afspraak. Meerdere bedrijven beheren betekent een fiscaal complexer plaatje. Dat moest één geheel worden. Elly heeft ons daarbij geholpen.”

Wat doet Accombis voor jullie bedrijf? 

“Gedurende de afgelopen jaren heb ik me bekwaamd in administratieve en fiscale werkzaamheden. Ik weet er dus wel het een en ander vanaf, maar Elly ondersteunt me bij bepaalde dingen – zoals de aangifte vennootschapsbelasting en de jaarstukken. Elly geeft handige tips hoe we zaken kunnen regelen. Ook voor het opstellen en beoordelen van bijvoorbeeld tussentijdse cijfers ben je bij hun op het juiste adres. Daarnaast kunnen we met onze vragen op bedrijfseconomisch of fiscaal gebied ook altijd bij Accombis terecht.”

Hoe is het om te werken met Unit4?

“Het is ontzettend makkelijk om één op één zaken te kunnen kortsluiten. Bij vragen over bepaalde boekingen is er altijd wel iemand die makkelijk met je kan meekijken. Ik was in eerste instantie huiverig om ons bestaande boekhoudsysteem over te zetten en volledig te gaan digitaliseren in Unit4; ik had het gevoel dat ik het uit handen moest geven. Gelukkig hielp Hetty Louer heel erg goed bij het overzetten. Alles is nu stukken beter vindbaar. Ik ben blij dat we dit gedaan hebben!”

Waarom heb je voor Accombis gekozen? 

“Ze reageren altijd erg snel; de lijntjes zijn kort. Wanneer ik een dringende vraag heb hoef ik niet lang op antwoord te wachten. Accombis wil het graag makkelijk voor je maken; dat is erg prettig voor ondernemers en het voelt vertrouwd. Ze lichten goed toe wat ze doen of gedaan hebben, en ze zijn zeer betrokken. Bij Accombis zijn ze erg geïnteresseerd in het bedrijf en zijn ze begaan met de mensen achter de cijfers.”