De afgelopen maanden hebben Luc Bollen van Fitwinkel Helmond geen windeieren gelegd. Toen de wereld even op slot ging (en met name de sportscholen) heeft Nederland massaal het thuissporten ontdekt. Met een groeiende klantenkring is Luc blij dat er een accountant achter hem staat die hem, zeker in deze tijd, de administratie uit handen neemt. 

Kun je iets vertellen over je bedrijf? 

“Sinds vijf jaar geleden ben ik eigenaar van Fitwinkel Helmond. Dit is onderdeel van een franchiseformule en er zijn vijf Fitwinkels in Nederland. Wij verkopen fitnessapparatuur en -accessoires aan particulieren en B2B. Sinds de aangekondigde coronamaatregelen hebben wij het alleen maar drukker gekregen. We hadden wel verwacht dat we meer klanten zouden krijgen, maar niet zó. Veel mensen durven het nog niet aan om naar de sportschool te gaan of willen dat überhaupt niet meer doen. Zeker nu ze ontdekt hebben hoe makkelijk het is om thuis aan je conditie te werken.” 

Hoe ben je met Accombis in contact gekomen? 

“Ik was niet meer tevreden over mijn vorige accountant. Dat was een groter kantoor waar ik telkens een nieuw contactpersoon had. Telkens nam iemand anders mijn administratie over en telkens moesten we elkaar opnieuw leren kennen. Ik miste de persoonlijke aanpak. Doordat ik Jeroen al kende kwam ik bij Accombis uit en kreeg ik direct dat persoonlijk contact dat ik zo miste.”

Wie zijn jouw contactpersonen en wat doen zij voor jou?

“Karin verwerkt en controleert maandelijks mijn administratie. Ik lever de administratie elke maand netjes (digitaal) aan en ik krijg direct feedback. Er blijft niets op de plank liggen. Joan verzorgt de loonadministratie voor ons bedrijf. Jeroen is mijn adviseur en met hem bespreek ik naast de jaarstukken en aangiftes periodiek hoe de afgelopen periode verlopen is en maken we een prognose voor volgend jaar. Daarvoor komt Jeroen langs of ga ik naar hem toe in Bladel.”

Hoe vind je het om te werken met Unit4?

“Het is een breder pakket dan het softwarepakket waar ik hiervoor mee gewerkt heb. Nu heb ik zelf meer inzicht en kunnen de mensen bij Accombis ook meekijken, adviseren en ook direct ingrijpen mocht dat nodig zijn. Ik vond de instap wel wat hoger, maar als je alles eenmaal door hebt werkt het superfijn.” 

Waarom heb je voor Accombis gekozen? 

“Ik vind persoonlijk contact met mijn accountant héél belangrijk. Dat bevordert de samenwerking, vind ik. Accombis is een relatief klein kantoor waar een gemoedelijke Brabantse sfeer hangt; niet te formeel, maar waar ze wel de mouwen opstropen. Daar houd ik van. Als ik iemand nodig heb krijg ik direct de juiste persoon te spreken. Verder nemen ze me mijn hele administratie uit handen. Dat is zeker in deze tijd ontzettend fijn. Zo kan ik me met mijn bedrijf bezig houden!”